Charlie

Tytuł oryginalny:
Perks of being a wallflower
Autor:
Stephen Chbosky
Tłumacz:
Joanna Schoen
Wydawca:
Wydawnictwo Remi Katarzyna Portnicka (2011-2014)
ISBN:
978-83-63142-15-5, 978-83-63142-40-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
4.1 (10 głosów)

Piętnastoletni Charlie rozpoczyna naukę w liceum obarczony traumatycznym przeżyciem z poprzedniej szkoły. W nowym miejscu szybko jednak zaprzyjaźnia się ze starszymi o trzy lata Patrickiem i Sam oraz ich znajomymi. Czas spędzany w domu upływa mu głównie na czytaniu książek poleconych przez nauczyciela angielskiego, który dostrzega w Charliem zdolności literackie i językowe. Życie nastolatka komplikuje się, nowe wyzwania i niebezpieczeństwa mnożą się każdego dnia, a czasem i nocą... Nadwrażliwy bohater zakochuje się bez wzajemności, popełnia błąd za błędem w życiu towarzyskim, wpada w kusząco relaksujący świat narkotyków, by w końcu trafić do szpitala z ostrym załamaniem nerwowym. Historia ta nie kończy się jednak w sterylnie białych dekoracjach izolatki; Charlie otrząsa się z psychicznego marazmu...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo