Nie płacz, Koziołku

Tytuł oryginalny:
Kak pticy spasli kozočku
Tłumacz:
Maria Górska (1837-1926) ...
Autorzy:
Sergej Vladimirovič Mihalkov (1913-2009)
Siergiej Michałkow (1913-2009)
Sergiusz Michałkow (1913-2009) ...
Ilustracje:
Małgorzata Zachorowska
Antoni Boratyński (1930-2015)
Małgorzata Sawicka ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia (1962-2015)
Agencja Artystyczna MTJ (2013)
Wydaw. Literatura (1995)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Wzruszająca opowieść o przyjaźni i poświęceniu. Nieposłuszny wobec rodziców Koziołek zostaje uwięziony na małej wyspie. Głodny i przemarznięty, drży w obawie przed grasującą po okolicy bandą wilków. Kiedy traci już nadzieję na ocalenie, na ratunek spieszą mu wierni przyjaciele. Koziołek poznaje wartość przyjaźni i na zawsze zapamiętuje, że należy słuchać rodziców. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kak pticy kozlonka spasli Pali się Muchy króla Apsika
Tłumaczenie:Maria Górska (1837-1926) Małgorzata Zachorowska Maria Morstin-Górska (1893-1972)
Autorzy:Sergej Vladimirovič Mihalkov (1913-2009) Siergiej Michałkow (1913-2009) Sergiusz Michałkow (1913-2009) Michałkow Nikita (1913-2009) Antoni Marianowicz (1924-2003) Jan Brzechwa (1900-1966)
Ilustracje:Małgorzata Zachorowska Antoni Boratyński (1930-2015) Małgorzata Sawicka Małgorzata Sawicka-Woronowicz
Reżyseria:Jerzy Zelnik Marek Kulesza Stanisława Grotowska
Kompozytorzy:Mariusz Szałkowski Jerzy Kornowicz
Lektorzy:Jerzy Zelnik Irena Kwiatkowska (1912-2011) Piotr Fronczewski Jan Kobuszewski
oraz:Sergej Vladimirovič Mihalkov (1913-2009) Antoni Boratyński (1930-2015)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia (1962-2015) Agencja Artystyczna MTJ (2013) Wydaw. Literatura (1995)
Serie wydawnicze:Moje Poczytajki Lektura Szkolna Moje Książeczki Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Moje Książeczki - Nasza Księgarnia klasa 2 Małe MTJ Bajki dla Najmłodszych Bajki dla Najmłodszych - Agencja Artystyczna MTJ Lektura szkolna III
ISBN:83-10-07515-4 83-10-10106-6 83-10-10192-9 83-10-10405-7 83-10-10478-2 83-10-10709-9 83-87080-04-7 978-83-10-110169 978-83-10-11420-4 978-83-10-11774-8 978-83-10-12159-2 978-83-60100-17-2 978-83-7699-264-8 82-10-11016-2 83-10-10016-2 83-10-12159-2 83-10-11-16-2
Autotagi:audiobooki bajka beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna nagrania opowiadania poezja proza reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 120 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo