W świat z klasą

Inne tytuły:
edukacja globalna na zajęciach historii
edukacja globalna na zajęciach historii w gimnazjum
Autorzy:
Patrycja Kopcińska
Agata Markiewicz
Krzysztof Szczukiewicz
Katarzyna Zabratańska
Wydawca:
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (2014-2015)
ISBN:
978-83-64602-12-2, 978-83-64602-68-9
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
scenariusze
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:edukacja globalna na zajęciach historii edukacja globalna na zajęciach historii w gimnazjum materiały edukacyjne dla nauczycielek i nauczycieli materiały edukacyjne dla nauczycielek i nauczycieli szkół gimnazjalnych
Autorzy:Patrycja Kopcińska Agata Markiewicz Krzysztof Szczukiewicz Katarzyna Zabratańska
Wydawca:Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej (2014-2015)
ISBN:978-83-64602-12-2 978-83-64602-68-9
Autotagi:dramat druk historia literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe scenariusze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo