Tygrys i Lula:

wycieczka do lasu

Autor:
Marta Ostrowska
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2015)
ISBN:
978-83-7167-886-8, 978-83-7915-196-7
978-83-7915-197-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
5.0

Dzień dobry wszystkim. Mam na imię Paulina ale przez mojego młodszego brata wszyscy mówią na mnie Lula. Na początku bardzo mi to przeszkadzało, ale w końcu stwierdziłam, że Paulin są tysiące, a Lula jest tylko jedna. Ja! Lubię chodzić do przedszkola, rysować, a najbardziej uwielbiam spacery w deszczowe dni (to nieprawda, że w czasie deszczu dzieci się nudzą). To właśnie w kałuży znalazłam mój największy skarb - biednego kotka. Chcecie się dowiedzieć, jak przekonałam mamę, by zabrać go do domu, i dlaczego dałam mu imię Tygrys? Jeśli lubicie pluszaki, tak jak ja, zapraszam Was do mojego Półeczkowa!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo