Odkrywanie talentów:
wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji
Redakcja: | Krystyna Barłóg Aleksandra Mach Małgorzata Zaborniak-Sobczak |
---|---|
Wydawcy: | Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2012) Uniwersytet Rzeszowski - Wydawnictwo |
ISBN: | 978-83-7338-705-8 |
Autotagi: | druk książki |
|
|
|
|
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Recenzje
-
Talent (gr. talanton) to wg Nowego Słownika Pedagogicznego W. Okonia (Warszawa 2009) „wybitne uzdolnienie do jakiejś dziedziny twórczości naukowej, literackiej, plastycznej, muzycznej technicznej lub innej, to powierzone dobro”. Talent rozpatrywać możemy też jako nieprzeciętną zdolność motoryczną np. do określonych dziedzin sportu, akrobacji, tańca itp. • Problematykę dzieci uzdolnionych i utalentowanych podjął zespól naukowców z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego w książce „Odkrywanie talentów: wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji”. Ta ponad 200 stronicowa publikacja to monografia problemu zawierająca oprócz rozważań teoretycznych rozdział prezentujący osiągnięcia i sukcesy edukacyjne dziecka o wybitnych zdolnościach na podstawie badań własnych Wioletty Ciećko. • W 12 rozdziałach autorzy omawiają rozwijanie talentów i zdolności dzieci w różnych sferach, kładąc nacisk na wspomaganie ich przez rodziców i nauczycieli, którzy przeprowadzają samoocenę swej pracy . Wyniki tych badań przedstawiono w formie tabel i wykresów przez co podkreślono istotną rolę nauczyciela w rozwijaniu i odkrywaniu talentów uczniów na etapie nauczania przedszkolnego oraz klas I-III. • Podjęcie tej problematyki przez zespół naukowców uważam za zasadne i potrzebne przedsięwzięcie. Książka adresowana jest do nauczycieli, rodziców i studentów kierunków pedagogicznych. Jest to znacząca publikacja naukowa we współczesnej literaturze przedmiotu. • opracowała: BarbaraBartol • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna • w Poznaniu
Dyskusje