Biologia

Inne tytuły:
zbiór zadań maturalnych
Matura
Autorzy:
Jadwiga Filipska
Małgorzata Jagiełło
Maria Kowalczyk
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne Omega (2014-2019)
Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro (2004)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:zbiór zadań maturalnych Matura testy i arkusze dla maturzysty zakres rozszerzony matura 2015 zakres podstawowy i rozszerzony sprawdziany, arkusze egzaminacyjne
Autorzy:Jadwiga Filipska Małgorzata Jagiełło Maria Kowalczyk
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne Omega (2014-2019) Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro (2004)
Serie wydawnicze:Matura (Omega) Zdaj Maturę edycja 2015 edycja 2020 Matura edycja 2017 edycja 2016
ISBN:83-89023-18-0 978-83-7267-609-2 978-83-7267-622-1 978-83-7267-642-9 978-83-7267-677-1 978-83-7267-726-6
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo