Dziecko szczęścia

Inne tytuły:
...byłem chłopcem, który przeżył getto, KL Auschwitz, marsz śmierci, obóz w Sachsenchausen...
wspomnienia
Autor:
Thomas Buergenthal (1934-2023)
Tłumacz:
Marek Urbański
Wydawcy:
Klub dla Ciebie - Bauer-Weltbi (2008)
Bauer-Weltbild Media (2008)
Klub dla Ciebie - Bauer-Weltbild Media (2008)
Mireki (2008)
ISBN:
83-89533-00-6, 978-83-7404-835-4
83-7404-835-4
Autotagi:
druk
książki
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Dziecko szczęścia" Thomasa Buergenthala to prawdziwa historia autora,który będąc małym chłopcem przeżył koszmar kieleckiego getta, obozu pracy, obozów koncentracyjnych Auschwitz oraz Sachsenhausen i marsz śmierci.W wieku 9 lat został zupełnie sam, matka odnalazła go po ponad dwóch latach a ojciec nie przeżył wojny.To pięknie napisana, wyciskająca łzy opowieść również o wielkim szczęściu,które (jak przepowiedziała katowicka wróżka jego matce) nigdy go nie opuściło i pomogło mu przeżyć.Po wojnie Buergenthal wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie po ukończeniu studiów został wybitnym prawnikiem specjalizującym się w prawie międzynarodowym i prawach człowieka.W roku 2000 został po raz pierwszy wybrany sędzią Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w Hadze, co ciekawe wiadomość ta zaskoczyła go w Auschwitz kiedy to po kilkudziesięciu latach postanowił powrócić... • Piękna książka, naprawdę polecam.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo