Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym:

badania edukacyjne nad adaptacją "Teorii uczenia się muzyki" E. E. Gordona

Autor:
Paweł A. Trzos
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny (2009)
ISBN:
978-83-62135-09-7
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie - Katalog księgozbioru
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym • Książka Pawła A. Trzosa jest naukowym opisem przeprowadzonych badań edukacyjnych nad polską adaptacją problematyki zdolności muzycznych i preferencji barwy dźwięku instrumentalnego w świetle amerykańskiej Gordon’s Theory of Music Learning. Jest to pierwsza poważna naukowa próba wyjaśnienia postępów i osiągnięć uczniów w nauce gry na instrumencie oraz czynników warunkujących powodzenie w tym zakresie. Osiągnięte wyniki mogą przyczynić się do teoretycznego pogłębienia wiedzy w obszarze edukacji muzycznej oraz ułatwić opracowanie programów praktycznego nauczania gry na instrumentach. Publikacja dobrze wpisuje się w proces wzbogacania dorobku teoretycznego i empirycznego pedagogiki muzycznej jako dyscypliny naukowej. /.../ Książka Pawła Trzosa może odegrać ważną rolę dydaktyczną, instruktażową i być źródłem inspiracji dla dalszych prac w tej dziedzinie. /Z recenzji dr hab. Ewy A. Zwolińskiej, prof. UKW
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo