8+2 i ciężarówka

Tytuł oryginalny:
Atte sma, to store og en lastebil
Inne tytuły:
8 osiem + 2 i ciężarówka
Tłumacz:
Adela Skrentni
Autorzy:
Anne-Catharina Vestly (1920-2008)
Anne-Cath Vestly
Wydawcy:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2015)
POLITYKA Spółdzielnia Pracy (2009)
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
8+2 i...
ISBN:
879-83-61174-20-2, 978-83-61174-00-4
978-83-61174-20-2, 978-83-63696-03-0
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...

Małe mieszkanie, a w nim - duża rodzina. Mama, tata i ośmioro dzieci: Maren, Martin, Marta, Mads, Mona, Milly, Mina i mały Morten. Trochę im ciasno, za to bardzo wesoło. I tyle się u nich dzieje! Trzeba odnaleźć skradzioną ciężarówkę taty, pomóc babci wrócić do domu, zeswatać Henryka z Huldą Piętro Niżej, ugasić pożar... Ale gdy działa się taką zgraną gromadką, wszystko musi się udać! źródło opisu: wydawnictwodwiesiostry.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:8 osiem + 2 i ciężarówka Osiem plus dwa i ciężarówka
Tłumacz:Adela Skrentni
Autorzy:Anne-Catharina Vestly (1920-2008) Anne-Cath Vestly
Ilustracje:Marianna Oklejak
Wydawcy:Wydawnictwo Dwie Siostry (2015) POLITYKA Spółdzielnia Pracy (2009) CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom 8+2 i...
ISBN:879-83-61174-20-2 978-83-61174-00-4 978-83-61174-20-2 978-83-63696-03-0
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo