Psychologia: Podstawy psychologii:

podręcznik akademicki

Inne tytuły:
Psychologia T. 1,
Redakcja:
Jan Strelau (1931-2020)
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2000-2008)
ISBN:
83-87957-04-6, 978-83-7489-082-3
Autotagi:
druk
podręczniki
psychologia
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Dział 1: Historia i teorie psychologiczne; Rozdział 1: Historia psychologii: Od Wundta do czasów najnowszych; Rozdział 2: Psychologiczne koncepcje człowieka; Dział 3: Biologiczne mechanizmy zachowania; Rozdział 3: Psychologia fizjologiczna; Rozdział 4: Psychofizjologia; Rozdział 5: Psychologia ewolucyjna; Rozdział 6: Elementy genetyki zachowania; Dział 3: Psychologia rozwoju człowieka; Rozdział 7: Wprowadzenie do psychologii rozwoju; Rozdział 8: Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia; Dział 4: Metodologia badań naukowych i diagnostycznych; Rozdział 9: Poznanie naukowe- poznanie psychologiczne; Rozdział 10: Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny; Rozdział 11: Podstawowe metody badawcze - teoria i praktyka testowania; Rozdział 12: Podstawowe metody badawcze; Rozdział 13: Problemy etyczne badań naukowych i diagnostycznych;
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia T. 1, podręcznik akademicki
Redakcja:Jan Strelau (1931-2020)
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2000-2008)
ISBN:83-87957-04-6 978-83-7489-082-3
Autotagi:druk książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo