W 80 dni dookoła świata

Tytuł oryginalny:
Tour du monde en quatre-vingts jours
Inne tytuły:
W osiemdziesiąt dni dookoła świata
notatki na marginesie, cytaty, które warto znać, streszczenie
Autorzy:
Jules Verne (1828-1905)
Juliusz Verne (1828-1905)
Ilustracje:
Jolanta Ludwikowska ...
Opracowanie:
Agnieszka Sabak
Miłosz Studziński ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Greg (2008-20014)
Edipresse Polska
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
powieści
proza
szkoły podstawowe
Więcej informacji...
3.0

To najsłynniejsza powieść Juliusza Verne'a, pełna przygód, niespodzianek i napięć. Jej akcja toczy się w scenerii XIX wieku. Londyński dżentelmen wiódł samotne, monotonne i uporządkowane życie. Tak było do czasu, gdy założył się z kolegami z ekskluzywnego klubu o to, że w osiemdziesiąt dni objedzie świat dookoła. Bohater książki przemierzał lądy i oceany nie tylko po to, żeby wygrać zakład. Podjął wyścig z czasem również dlatego, aby obronić swoją cześć i honor; padło nań bowiem podejrzenie, że opuszczając Londyn, dokonał kradzieży na dużą skalę. Humanistyczne przesłanie powieści jest aktualne do dziś, w epoce rakiet, odrzutowców i Internetu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:W osiemdziesiąt dni dookoła świata notatki na marginesie, cytaty, które warto znać, streszczenie Tour du monde en quarte-vingt jours
Autorzy:Jules Verne (1828-1905) Juliusz Verne (1828-1905)
Ilustracje:Jolanta Ludwikowska Jolanta Adamus-Ludwikowska
Opracowanie:Agnieszka Sabak Miłosz Studziński Agnieszka Nawrot
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2008-20014) Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Lektura z Opracowaniem Lektura - Greg Szkoła podstawowa Lektura wydanie z opracowaniem Lektury i obrazy Lektury i obrazy - Greg
ISBN:83-900475-1-9 978-83-7517-125-9 978-83-7517-129-7 978-83-7517-225-6 978-83-7623-860-9
Autotagi:beletrystyka druk epika historia Indianie książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo