Jak dzieci osiągają sukces:

nauka siły woli i ciekawości świata

Tytuł oryginalny:
How children succeed
grit, curiosity, and the hidden power of character
Autor:
Paul Tough
Tłumacz:
Anna Nowak
Wydawcy:
Legimi (2016)
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2014-2016)
IBUK Libra (2014)
NASBI (2014)
ISBN:
978-83-10-12512-5, 978-83-10-12809-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
4.0

Dlaczego niektóre dzieci odnoszą sukcesy, a inne ponoszą porażki? Czy odpowiada za to inteligencja? Otóż nie – Paul Tough w swojej rewolucyjnej książce dowodzi, że zwycięzcę czynią z dziecka: wytrwałość, ciekawość świata, sumienność, pozytywne nastawienie i samodyscyplina. Korzystając z doświadczeń badaczy i nauczycieli, pisarz analizuje związki pomiędzy wydarzeniami w naszym dzieciństwie a osiągnięciami w wieku dorosłym. Odkrywa, którzy rodzice dobrze przygotowują swoje dzieci do dojrzałości, a którzy popełniają błędy. Pokazuje też, że każdy, nawet dziecko z ubogiego domu, może dokonać zdumiewających rzeczy. Ta zmuszająca do myślenia i dająca nadzieję lektura pomaga rodzicom zmienić metody wychowawcze, a nauczycielom – twórczo realizować założenia systemu edukacji. Odmienia też całkowicie nasz sposób postrzegania dzieciństwa. Chciałbym wręczyć tę książkę każdemu rodzicowi, nauczycielowi i politykowi. Jej główne przesłanie zaskakuje oryginalnością i optymizmem: kluczem do sukcesu jest osobowość, a osobowość można kształtować. Alex Kotlowitz, autor There Are No Children Here Osiągnięcia dzieci nie są przypadkowe. Paul Tough przyjrzał się odkryciom naukowców, wysłuchał specjalistów, a następnie napisał poradnik dla nas wszystkich. Charles Duhigg, autor Siły nawyku Odpowiadając na tytułowe pytanie, Paul Tough łączy wyniki najnowszych badań i osobiste doświadczenia. Lektura obowiązkowa dla rodziców, wychowawców i reformatorów oświaty! Dagna Ślepowrońska, psycholog '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo