Dydko i film

Autor:
Beata Ostrowicka
Ilustracje:
Joanna Zagner-Kołat
Wydawca:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Departament Funduszy Europejskich (2014-2015)
ISBN:
978-83-62622-37-5, 978-83-62622-49-8
Autotagi:
4.0

Każdy może zrobić sobie książeczkę z ruchomymi obrazami, która nazywa się kineograf lub flipbook. Do zrobienia książeczki potrzebne będą: - kredki - notesik Notesik można wykonać własnoręcznie - potnij większą kartkę na mniejsze kawałki, poskładaj je i zszyj zszywaczem. Na każdej kartce notesiku narysuj swojego bohatera, który przyjmuje różne pozycje. Na przykład na pierwszej stronie ma opuszczone ręce, a na kolejnej podniesione. Na jednej stoi, a na drugiej kuca. Zobacz, co będzie się działo, gdy zaczniesz szybko kartkować strony.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo