I wszystko gra (mniej więcej)

Tytuł oryginalny:
Everything's amazing (sort of)
Autor:
Liz Pichon
Tłumacz:
Patryk Gołębiowski
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2012-2015)
Wydane w seriach:
Tomek Łebski
ISBN:
978-83-7895-738-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Trzecia część zabawnych perypetii szkolnych jedenastoletniego Tomka Łebskiego. Tym razem Tomek i Darek zabierają Kurczaka na wystawę psów, więc jest czysty i ładnie pachnie, przez chwilę. Śpiew Tomka doprowadza jego siostrę Dankę do szału. Zbliżają się urodziny Tomka i babcia Wala koniecznie chce przygotować dla niego coś pysznego, co grozi katastrofą. A ┬ulubiony├ kolega Marek znowu sprawia Tomkowi kłopoty. Tymczasem dyrektor szkoły zapowiada występ zespołu Pzombie przed całą szkołą. Czytaj o dalszych przygodach Tomka, oglądaj zabawne ilustracje-bazgroły i śmiej się do łez! [merlin.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo