Żółte, zielone, czerwone, niebieskie, niezwykłe przygody

Autor:
Stefan Themerson (1910-1988)
oraz:
Stefan Themerson (1910-1988)
Wydawca:
Fundacja Festina Lente (2013)
ISBN:
978-83-7904-221-0, 978-83-7904-261-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
opowiadania
rękopisy
4.0

W latach 30. minionego wieku Stefan Themerson napisał historię o ojcu i synku, Janie i Janku, których łączy wspólna pasja malowania. Ta wartka, bezpretensjonalna, wierszowana, wyrażona prostym językiem, pełna ciepła i humoru narracja o przygodach ludzi i zwierząt, zmienia się w pasjonujący wykład o kolorach, kredkach, pędzlach, tuszach. Janek uczy się rysować, zaś między ojcem i synem, oprócz więzi emocjonalnej, rodzi się więź artystyczna. Opracowano na podstawie oryginalnego projektu graficzno-literackiego Franciszki i Stefana Themersonów - rękopisu z początku lat 30. XX wieku, odnalezionego po śmierci Autorów w 1988 r.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jakie to szczęście, że rękopis „Żółte, zielone, czerwone, niebieskie – niezwykłe przygody” Themersonów odnalazł się po 60-ciu latach. • I jestem pewna, że gdyby wydawnictwo nie opublikowało niezwykłej historii tej książki, czytelnicy byliby przekonani, że to dzieło współczesnych pisarzy dla dzieci. • Pozycja ta pokazuje, że wystarczy bardzo prosta, ascetyczna kreska i nies­komp­liko­wany­ rymowany tekst, by pobudzić wszystkie zmysły milusińskich. Co bardzo istotne – rysunki, układ tekstu, czcionka niczym pisana na maszynie, zostały w całości zachowane jak w oryginale. Jedynym dodatkiem współczesnym jest płyta DVD. • Książka ta jest najwspanialszą pochwałą kreatywności i siły wyobraźni. Zachęca do nieszablonowego myślenia i do odwagi w tworzeniu czegoś innego. Uświadamia dziecku, że mając w zasięgu kilka kredek może ono wykreować świat na nowo, dowolnie go zmieniać, gdzie ograniczeniem jest tylko jego wyobraźnia. • Kamila Sośnicka
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo