Historie Prawdziwe: Jeszcze jedno dziecko

Tytuł oryginalny:
Just another kid
Autor:
Torey L. Hayden
Tłumacz:
Paweł Kruk
Wydawca:
Hachette Polska (2015)
Wydane w seriach:
Historie Prawdziwe
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe - Hachette
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-421-8
978-83-7849-459-1
Autotagi:
autobiografie
druk
książki
5.0

"Torey Hayden staje w obliczu trzech niezwykłych wyzwań. Postara się pomóc dwójce dzieci obciążonych traumą, która wpłynęła na ich rozwój psychiczny i fizyczny. Po raz pierwszy w swojej karierze podejmie się też pracy z osobą w podeszłym wieku, która przez całe życie borykała się z problemami wynikającymi z koszmarnego dzieciństwa. To nowe doświadczenie okaże się dla autorki niezwykle pouczające. Agresywna Cassandra i czteroletni Drake, który nie rozmawia z nikim oprócz swojej matki- czy autorce uda się "naprostować" psychikę tej dwójki? Czego Torey dowie się od Gerdy? czym według autorki różni się praca z dziećmi i dorosłymi cierpiącymi na podobne zaburzenia?"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo