Świry, dziwadła i Zespół Aspergera:

przewodnik użytkownika dojrzewania

Tytuł oryginalny:
Freaks, geeks and Asperger syndrome
a user guide to adolescence,
Autor:
Luke Jackson
Tłumacz:
Ewa Niezgoda
Przedmowa:
Tony Attwood
Anthony Attwood
Wydawcy:
Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna (2005-2010)
we współpr. z Fundacją Synapsis (2005-2010)
ISBN:
978-83-88839-62-7
Autotagi:
druk

To znakomita, jedyna w swoim rodzaju książka, napisana przez bardzo inteligentnego trzynastolatka z Zespołem Aspergera. Rodzina Luke'a jest też jedyna w swoim rodzaju: ma on trzy siostry i trzech braci, z których jeden jest dotknięty ADHD, a najmłodszy jest autystyczny. W ich przypadku jednak to, co wydawałoby się ciężkim doświadczeniem, stanowi tło doskonałej nauki, kształcących wspólnych przeżyć, rozwijania wzajemnych ciepłych uczuć, poczucia humoru i świetnej zabawy. Prawie niemożliwe, a jednak... Luke doświadczył wszystkiego: wykluczania z grupy szkolnej, przezwisk, przemocy, przeszedł kilka trudnych operacji. A do tego przeczytał zapewne kilkaset książek, świetnie posługuje się komputerem i doskonale orientuje w tajnikach emocjonalnych dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ta książka to przewodnik dla rodziców, opiekunów i wychowawców, ale przede wszystkim dla młodych ludzi - nie tylko tych z autystycznym spektrum, ale także tych potocznie uznawanych za zdrowych, bo uczy, jak zrozumieć czyjąś inność, jak się wzajemnie szanować, zaprzyjaźnić i bawić, jak zachować poczucie własnej wartości i godności. Do tego z ogromnym poczuciem humoru ... Powinien to przeczytać każdy nastolatek, każdy rodzic i każdy nauczyciel - a kiedy już zacznie, nie oderwie się, dopóki z ogromną przyjemnością nie skończy!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo