Milczący chłopiec

Tytuł oryginalny:
Murphy's boy
Autor:
Torey L. Hayden
Tłumacz:
Paweł Kruk
Wydawca:
Hachette Polska (2014)
Wydane w seriach:
Historie Prawdziwe
Kolekcja Hachette
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-455-3
Autotagi:
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
4.0

Piętnastoletni Kevin przejawia dziwne jak na jego wiek zachowanie: nie mówi, ukrywa się pod stołem, boi się też wody i nie chce się kąpać ani przebierać. Pracownicy ośrodka, w którym przebywa są bezsilni- nie potrafią przebić muru i porozumieć się z chłopcem, postanawiają więc zatrudnić w tym celu specjalistę. Dla Torey to zadanie okaże się nie lada wyzwaniem, lecz także fascynującym studium psychologii dziecięcej. W jaki sposób Torey uda się dotrzeć do Kevina i przełamać barierę milczenia? Co wydarzyło się w życiu chłopca, że tak bardzo się zamknął i zupełnie odciął od otoczenia? Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo