Młoda Polska

Inne tytuły:
lektury szkoły średniej
Autor:
Teresa Nowacka ...
Wydawca:
Wydawnictwo Pomocy Szkolnych Verbum (1988-2004)
Autotagi:
druk
historia
modernizm
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Książka przeznaczona dla uczniów szkół średnich. Obejmuje utwory okresu Młodej Polski. Książka zawiera streszczenia i problematykę lektury szkolnej. Pomoże licealistom w przygotowaniu się do dyskusji na lekcjach poświęconych analizie poszczególnych utworów literackich, w pisaniu wypracowań i przy semestralnych powtórkach materiału oraz przed maturą z całej literatury.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:lektury szkoły średniej problematyka streszczenia
Autorzy:Teresa Nowacka Krystyna Nowacka
Wydawca:Wydawnictwo Pomocy Szkolnych Verbum (1988-2004)
ISBN:83-89579-03-0 83-901608-4-6 83-901608-6-2 83-901608-7-0 83-906443-7-1 83-901606-7-0 83-901608-7-1 83-9066443-7-1
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura literatura stosowana modernizm podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 110 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo