Wir pamięci:

Mord założycielski

Inne tytuły:
Rozpad połowiczny
Autor:
Edmund Wnuk-Lipiński (1944-2015) ...
Wyd. w latach:
1979 - 2012
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...

Trylogia polska fantastyka socjologiczna

Futurystyczna opowieść o Apostezjonie – totalitarnym świecie, gdzie emocje są stymulowane przez kolorowe pastylki, a władza programuje społeczeństwo wedle własnych potrzeb. Członek prestiżowego Zespołu Ekspertów, Albert Wardenson staje się niebezpieczny dla stabilności systemu. Zostaje pochwycony i poddany operacji zmiany osobowości. Gdy budzi się jako Ira Dogow, nie ma swoich dawnych wspomnień – w ich miejsce wprowadzono inne. Alberta szuka jednak narzeczona, Matilda Lorret...

To pierwsza część antyutopijnej trylogii Edmunda Wnuka-Lipińskiego, obnażającej piekło ustroju, w którym władza oferuje społeczeństwu łatwą ucieczkę od zwątpień w zamian za zgodę na całkowitą kontrolę umysłów.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Rozpad połowiczny Mord założycielski
Autorzy:Edmund Wnuk-Lipiński (1944-2015) Edmunt Wnuk-Lipiński Edward Wnuk-Lipiński
Wydawcy:Legimi (2012) SMPB Sp. z o. o (2012) Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa (2010) SuperNowa (1999-2010) Krajowa Agencja Wydawnicza (1979-1989) Czytelnik (1979)
ISBN:9788376999784 83-03-02611-9 83-7054-131-3 978-83-7578-035-2 83-03-0211-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka fantasy książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo