Symfoniczna Orkiestra Włościańska im. Karola Namysłowskiego z Zamościa

Wykonanie:
Irena Dużyńska
Elżbieta Kozyra
Stanisław Kondrat
Jan Kostrubała ...
Kompozytor:
Karol Namysłowski (1856-1925)
Dyrygent:
Adam Kowalczyk (1929-1995)
Wokal:
Irena Dużyńska
Elżbieta Kozyra
Stanisław Kondrat
Jan Kostrubała
Instytucja sprawcza:
Polska Orkiestra Włościańska im. Karola Namysłowskiego
Wydawcy:
Polskie Nagrania (1984)
Pronit
Autotagi:
nagrania muzyczne
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyborna kolekcja mazurów, oberków, polek, krakowiaków w pięknym ludowym wydaniu Symfonicznej Orkiestry Włościańskiej z Zamościa. Trochę zakurzone, niezbyt obecnie modne, ale piękne i wartościowe elementy polskiego folkloru i historii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Maciek Zięba Z piekła rodem Karnawałowa Kusy Janek Śmieszka Maciek Hetmański Krakowianko luba Matulu kochana Olesia Na dożynkach Jeszcze się ożenisz Brońcia
Wykonanie:Irena Dużyńska Elżbieta Kozyra Stanisław Kondrat Jan Kostrubała Polska Orkiestra Włościańska im. Karola Namysłowskiego
Kompozytor:Karol Namysłowski (1856-1925)
Dyrygent:Adam Kowalczyk (1929-1995)
Wokal:Irena Dużyńska Elżbieta Kozyra Stanisław Kondrat Jan Kostrubała
Instytucja sprawcza:Polska Orkiestra Włościańska im. Karola Namysłowskiego
Wydawcy:Polskie Nagrania (1984) Pronit
Autotagi:muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo