Aurora Teagarden: Trzy sypialnie, jeden trup

Tytuł oryginalny:
Three bedrooms, one corpse
Autor:
Charlaine Harris
Tłumacz:
Martyna Plisenko
Wydawca:
Wydawnictwo Replika (1994-2014)
Wydane w seriach:
Aurora Teagarden
ISBN:
978-83-7674-272-4, 978-7674-272-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
4.0

W przypadku „Trzech sypialni, jednego trupa” po raz kolejny można pocieszyć oko - te okładki są po prostu świetne! Takie klimatyczne i spójne. Absolutnie trafiają w mój gust! Jednak nie o oprawę tu chodzi, a o treść przede wszystkim. Wszak to ze względu na nią sięgamy po konkretną pozycję, licząc, że spełni nasze oczekiwania. No i cóż mogę teraz powiedzieć (napisać)? Nie jest to przecież moje pierwsze spotkanie z Roe. Wiedziałam, czego mogę się po niej spodziewać. Tym chętniej, notabene, rozpoczęłam czytanie. No i nie zawiodłam się. Było jak przedtem - lekko i przyjemnie. Tego właśnie potrzebowałam. I już się cieszę na kolejne spotkania z bohaterką tej serii. Aurora Teagarden jest bowiem zawsze mile widzianym gościem w moim domu. Roe - o ile jeszcze tego nie wiecie - ma zawsze bardzo dużo do opowiedzenia. Niesłychane rzeczy dzieją się w jej miasteczku i, co więcej, zwykle ze szczególnym jej udziałem. Tym razem postanowiła spróbować swoich sił w zawodzie agentki nieruchomości. Oczywiście w firmie swojej matki. Nie do końca przypada jej to jednak do gustu, tym bardziej, że podczas pierwszego zlecenia (nieformalnego, w zastępstwie rodzicielki) odkrywa zwłoki jednej z pośredniczek w sypialni pokazywanego domu. No i zaczęło się. Kolejne morderstwo w Lawrenceton, kolejny przypadek, o którym Roe dowiaduje się jako pierwsza (znowu pojawia się na miejscu zbrodni przed innymi), kolejne śledztwo pani „detektyw”…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo