Doskonałe dziewczęta

Inne tytuły:
Doskonałe dziewczęta. Cz. 4
[przewodzić może tylko jedna!]
Tłumacz:
Tomasz Wilusz
Autorzy:
Marilyn Kaye
Marilynn Kaye
Wydawcy:
Wydawnictwo Da Capo (1993-2001)
Wydawnictwo DaCapo (2000)
Wydane w seriach:
Replika
ISBN:
83-7157-425-8, 83-7157-434-7
87-7157-434-7
Autotagi:
druk
literatura
5.0 (2 głosy)

Amy miała dotychczas okazję poznać dwie swoje “siostry”. Nie były to jednak zbyt udane spotkania. Jadąc do Nowego Jorku – szczęśliwa, że przekonała mamę, by pozwoliła jej wreszcie wziąć udział w jakimś konkursie, i że na dodatek jedzie w towarzystwie najlepszych przyjaciół – nie spodziewa się, że pobyt w tym mieście może być niebezpieczny. A już tym bardziej nie liczy na to, że spotka inne Amy... Nie jedną, nie dwie, a siedem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo