Kochanek śmierci

Tytuł oryginalny:
Lûbovnik smerti
Autor:
Boris Akunin
Tłumacz:
Elżbieta Rawska
Lektor:
Jacek Kiss (1943-2022)
Wydawcy:
Świat Książki (2004-2012)
ZNiW (2005)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych
Wydane w seriach:
Cykl z Erastem Fandorinem
Erast Fandorin
ISBN:
83-7391-222-3, 978-83-7799-208-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
4.0

Rok 1900. Małoletni moskiewski ulicznik Sieńka Skorik pragnie się dostać do bandy Księcia. Ma szansę zrealizować marzenie, gdy zawiera znajomość z ukochaną herszta. Piękna dziewczyna, uzależniona od narkotyków nosi przydomek "Śmierć", jako że wszyscy jej mężczyźni zmarli w tragicznych okolicznościach. Wkrótce Sińka znajduje ofiary bezwzględnego morderstwa i dowiaduje się o skarbie ukrytym w podziemiach. Wśród poszukiwaczy jest też tajemniczy Erast Pietrowicz... Nameless.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cały Akunin, taki, jakiego lubię. Kryminał z prawdziwego zdarzenia - mocny, inteligentny, sprytnie wymyślony i soczyście napisany. Akcja - osławiona Chitrowka, pojawiająca się od czasu do czasu w powieściach Akunina. Piekielna, upadła dzielnica Moskwy. Czas - 1900 rok. Bohater - bystry chłopak (sierota) rosnący na bandytę. Oraz elegancki pan Nameless, a właściwie nasz ulubiony Erast Pietrowicz Fandorin w towarzystwie nieodłącznego Masy. W centrum - skarb. Jest też kobieta, wokół której zbiera się całe zło Chitrowki. • Czytać i napawać się!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo