Atramentowa śmierć

Tytuł oryginalny:
Tintentod
Autor:
Cornelia Funke ...
Tłumacz:
Jan Koźbiał
Wydawcy:
Wydawnictwo Kropka (2025)
Wydawnictwo Egmont Polska (2008)
Wydawnictwo Marginesy
Wydane w seriach:
Atramentowy Świat
Atramentowa seria
Tintenwelt
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Trzecia część serii o Atramentowym Świecie. Atramentowy Świat powoli umiera. Ale nadzieja wciąż się tli. Trzecia część bestsellerowej serii Cornelii Funke przenosi czytelników jeszcze głębiej w mroczne i nieprzewidywalne zakamarki opowieści, która zaczęła żyć własnym życiem. Mortimer wciąż walczy o szczęśliwe zakończenie, ale każda decyzja niesie za sobą coraz większe konsekwencje. Gdy trafia do Podziemi, by stawić czoło samej Śmierci, zawiera układ, którego cena może okazać się zbyt wysoka — nie tylko dla niego, ale i dla jego córki, Meggie. W tym czasie do świata żywych powraca Smolipaluch. Potężniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, z ogniem w sercu i władzą, która może ocalić lub zniszczyć wszystko, co napotka na swojej drodze. Czy opowieść da się jeszcze uratować? A jeśli tak, to za jaką cenę?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Cornelia Funke Jan Koźbiał
Tłumacz:Jan Koźbiał
Wydawcy:Wydawnictwo Kropka (2025) Wydawnictwo Egmont Polska (2008) Wydawnictwo Marginesy
Serie wydawnicze:Atramentowy Świat Atramentowa seria Tintenwelt
ISBN:83-237-8412-4 978-83-237-7800-4 978-83-237-7808-0 978-83-245-7516-9 978-83-68265-52-1
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo