Herosi z Doliny

Tytuł oryginalny:
Heroes of the Valley
Autor:
Jonathan Stroud
Tłumacz:
Janusz Ochab
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2010)
ISBN:
978-83-241-3784-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Autor Amuletu z Samarkandy wydanego w 38 krajach i filmowanegoNarodziny i śmierć legendy, dojrzewanie i odkrywanie prawdy o sobie samym w fantastycznej opowieści z nastoletnim bohaterem, który w niczym nie przypomina Froda i Harry`ego PotteraPrzed wiekami dwunastu wojowników stoczyło wielką bitwę. Wszyscy polegli, lecz uwolnili od krwiożerczych bestii Dolinę, która dziś jest spokojnym domemich potomków - jeśli tylko nie przekroczą linii kurhanów...Halli marzy o wielkich czynach przodków, lecz w niczym nie przypomina członków swego znamienitego rodu. Ale to jemu, wraz z dziewczyną, której też śni się wielka przygoda, przyjdzie odkryć mroczną tajemnicę Doliny. Mroczniejszą niż prastare legendy.Brytyjski pisarz Jonathan Stroud to autor bestsellerowej Trylogii Bartimaeusa (Amuletz Samarkandy - filmowany przez Johna Maddena, Oko Golema, Wrota Ptolemeusza) sprzedanej w Wielkiej Brytanii w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Wydany w październiku 2010 prequel trylogii pt. The Ring of Solomon powtarza sukces poprzednich powieści Jonathana Strouda - mistrza high fantasy łączącej historię i nastrojem grozy i poczuciem humoru.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przed wiekami dwunastu wojowników stoczyło wielką bitwę. Wszyscy polegli, lecz uwolnili od krwiożerczych bestii Dolinę, która do dziś jest spokojnym domem ich potomków - jeśli tylko nie przekroczą linii kurhanów... • Jonathan Stroud to autor bestsellerowej Trylogii Bartimaeusa (Amulet z Samarkandy, Oko Golema, Wrota Ptolemeusza) sprzedanej w Wielkiej Brytanii w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Wydany w październiku 2010 prequel trylogii pt. "The Ring of Solomon" powtarza sukces poprzednich powieści tego autora - mistrza high fantasy łączącej historię z nastrojem grozy i poczuciem humoru. • Książka jest powieścią fantasy. Język jest lekki i prosty, dzięki czemu nie mamy większych trudności z czytaniem. Duża liczba opisów przenosi nas w świat, panujący w książce. • Bohaterowie są intrygujący i ciekawi. Często popełniają błędy, za które dane jest im srogo zapłacić. • źródło • Halli Sveinsson to główny bohater. Jest drugim synem wielkiego władcy jednego z najlepszych Domów. Ma duże poczucie humoru, nie lubi pracować, jego ulubione zajęcie to wkurzanie starszego brata albo bawienie się z innymi dziećmi w "Bitwę na Skale". Wolałby dzierżyć miecz i dzielnie walczyć z potworami, aby obronić swój Dom. • Książka spodobała mi się. Bardzo ciekawa, a zarazem prosta okładka jak magnez przyciągnęła mnie do powieści i uświadomiła, że za wszelką cenę muszę ją mieć. Jedynym minusem jest to, że zawiera trochę za długie wypowiedzi narratora. Autor bardzo dobrze zrobił, że wtrącił akcję, która działa się przed powstaniem Domów, dlatego mogliśmy bliżej poznać herosów, którzy byli dla wszystkich autorytetami. Książkę czytałem już dwa razy i wiem, że za jakiś czas znowu po nią sięgnę. • Przede wszystkim książkę polecam młodzieży, bo wydaje mi się, że jest do nich kierowana, gdyż ma w sobie dużo ważnych wartości, np. przyjaźń czy obrona siebie oraz najbliższych przed złem. Oczywiście "koneserzy" fantasy też powinni po nią sięgnąć.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo