Czarownica i zimowe szaleństwa

Autor:
Maja Strzebońska
Ilustracje:
Alicja Karczmarska-Strzebońska
Wydawcy:
Wydawnictwo Skrzat (2014)
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2014)
Wydane w seriach:
Czary nie do wiary
Czary nie do Wiary - Maja Strzebońska
ISBN:
978-83-7915-082-3, 978-83-7915-083-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Czarownica spędza ze swoimi kotkami pierwszą zimę – mali przyjaciele sprawiają, że wiedźma jest pełna energii... Zjeżdża więc z dachu na własnoręcznie skonstruowanych nartach, w łyżwach zrobionych ze starych łyżek wyrusza na podbój lodowiska, a w swoim kotle zjeżdża z górki jak na sankach. Jak zakończą się zimowe szaleństwa czarownicy? Przeczytaj i dowiedz się już dziś!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Maja Strzebońska
Ilustracje:Alicja Karczmarska-Strzebońska
Tłumacz:Alicja Karczmarska-Strzebońska
Wydawcy:Wydawnictwo Skrzat (2014) Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2014)
Serie wydawnicze:Czary nie do wiary Czary nie do Wiary - Maja Strzebońska
ISBN:978-83-7915-082-3 978-83-7915-083-0
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo