W pogoni za Vermeerem

Tytuł oryginalny:
Chasing Vermeer
Tłumacz:
Zuzanna Naczyńska
Autor:
Blue Balliett ...
Ilustracje:
Brett Helquist
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2005)
ISBN:
83-237-8693-3, 978-83-237-8520-0
978-83-237-8693-3
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
3.0

Petra i Calder, dwoje superdetektywów, wraz ze swoim kumplem Tommym wpadają na trop kolejnej zagadki dzieła sztuki - tym razem związanej ze wspaniałym Domem Robiego zbudowanym przez sławnego architekta Franka Lloyda Wrighta. Podczas gdy uczniowie szóstej klasy starają się uratować to arcydzieło architektury przed wyburzeniem, dochodzi do serii niesamowitych wydarzeń: z wnętrza budynku dobiegają tajemnicze głosy, za witrażowymi oknami przemykają cienie, nawet dach się porusza - jak zbudzone zwierzę! I oto nagle chwalebny zamiar renowacji dzieła sztuki architektonicznej zmienia się w przerażające poszukiwanie duchów, ukrytego skarbu oraz zaszyfrowanej wiadomości pozostawionej przez Wrighta. Czy w tej powikłanej sieci, gdzie przyjaźń i sztuka splątane są ze śmiercią i niebezpieczeństwem, dzieci zdołają wymierzyć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumacz:Zuzanna Naczyńska
Autorzy:Blue Balliett Brett Helquist
Ilustracje:Brett Helquist
Wydawca:Wydawnictwo Egmont Polska (2005)
ISBN:83-237-8693-3 978-83-237-8520-0 978-83-237-8693-3
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo