Przystanek Bieszczady:

bez cenzury

Inne tytuły:
bez litości
Autor:
Andrzej Potocki ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Carpathia (2011-2021)
Wydawnictwo Carpathia Krzysztof Staszewski (2011)
Wydawnictwo Libra (2008)
ISBN:
978-83-62076-52-9, 978-83-89183-34-7
978-83-62076-52-7
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Więcej informacji...
4.0

Andrzej Potocki, dziennikarz, poeta i publicysta, wiele lat mieszkał w Bieszczadach i wydarzenia, którym nadał literacki kształt w swoich opowiadaniach, przeżył osobiście lub zetknął się z ich uczestnikami. Opowiedział nam swoje Bieszczady, o których pisze, że to wciąż tajemnica bolesna, ale z pewnością każdy Czytelnik znajdzie tu coś dla siebie: świadectwo historii (Z archiwum Chrynia, Zbrodnia NKWD w Lesku), interesującą relację (Przerwany lot), wstrząsający ludzki los (Odyseja po bieszczadzku), ciekawego bohatera (Poeta), atmosferę, którą zapamiętał z młodości (Przystanek Bieszczady), ale też doskonały język i poczucie humoru. Jest to książka dla miłośników Bieszczadów i dobrej literatury, którą Autor kończy zdaniem: Tak więc moje Bieszczady to także tajemnica radosna. [gandalf.com.pl/b/przystanek-bieszczady-bez-litosci]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:bez litości bez cenzury
Autorzy:Andrzej Potocki Andzej Potocki
Wydawcy:Wydawnictwo Carpathia (2011-2021) Wydawnictwo Carpathia Krzysztof Staszewski (2011) Wydawnictwo Libra (2008)
ISBN:978-83-62076-52-9 978-83-89183-34-7 978-83-62076-52-7
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo