Czarna orchidea

Tytuł oryginalny:
Black Orchid
Autor:
Neil Gaiman
Ilustracje:
Dave McKean
Scenariusz:
Neil Gaiman
Tłumacz:
Paulina Braiter
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2006-2021)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
DC Black Label
ISBN:
83-237-2816-X, 978-83-281-6037-8
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0

Komiks. Historia, która choć opowiada o superbohaterce – tytułowej Czarnej Orchidei – to wcale nie przypomina typowych komiksów o herosach w pelerynach. Nie jest to opowieść o zbawianiu świata, triumfie dobra nad demonicznymi siłami zła. Historia zaczyna się w bardzo nietypowy sposób i z każdą kolejną stroną staje się jeszcze dziwniejsza. Album stał się przełomowym dziełem w historii współczesnego komiksu. Ta opowieść o niezwykłym życiu Susan Linden, będąca jednocześnie dekonstrukcją i odrodzeniem gatunku, ucieleśnia nową dojrzałość graficznego opowiadania historii, która zrewolucjonizowała świat komiksowy. Jak mówi sam autor, jeśli wejdziecie do tego świata, znajdziecie się w miejscu, gdzie wszystkie przyjęte tradycje gatunkowe zostały odrzucone, a zamiast nich pojawiła się nowa mitologia, bliższa mrocznym snom i ciemniejszej stronie życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo