Rodzice w szkole

Inne tytuły:
poradnik dla dyrektorów szkół, nauczycieli i rodziców
Autor:
Irena Dzierzgowska (1946-2009)
Wydawcy:
Wydawnictwa CODN - Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (1999-2001)
Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli - Wydawnictwo (1999)
ISBN:
83-85910-99-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki programowane
poradniki

Jak zacieśnić współpracę szkoły z rodzicami? Autorka przytacza konkretne przykłady bardzo ciekawych rozwiązań powodujących w efekcie zmiany relacji szkoła rodzice. Znajdziecie Państwo w tej publikacji opisy: jak organizować zebrania z rodzicami, przekazywać rodzicom informacje o ocenach i postępach dzieci, rozpoznawać oczekiwania rodziców, zbierać opinie, prowadzić korespondencję z rodzicami, organizować wspólne działania rodziców, nauczycieli i uczniów, projektować system działań prorodzinnych w szkole itd. Możecie Państwo dowolnie korzystać z zamieszczonych w książce przykładów dobrej praktyki (jest ich 46): kopiować wszystkie potrzebne materiały, stosować w praktyce zawarte w poradniku pomysły, wprowadzać na ich podstawie własne rozwiązania. Ponieważ w poradniku jest wiele ankiet otrzymacie Państwo dodatkową pomoc w postaci programu komputerowego. Na dyskietce dołączonej do poradnika znajdują się również wszystkie formularze i wzory, przeznaczone do wykorzystania w szkole Rodzice mogą stać się prawdziwymi partnerami szkoły. Współpraca z nimi przyczynia się do tworzenia lepszych warunków rozwoju dzieci. A o to przecież chodzi wszystkim zainteresowanym jakością edukacji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo