Stara baśń

Inne tytuły:
powieść z IX wieku
Autor:
Józef Ignacy Kraszewski (1812-1887) ...
Wyd. w latach:
1084 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść z IX wieku sztuka w 3 aktach wg powieści J.I.Kraszewskiego powieść z IX w
Autorzy:Józef Ignacy Kraszewski (1812-1887) J. Kraszewski Józef Ignacy 1812-1887 Kraszewski
Opracowanie:Barbara Włodarczyk Wincenty Danek (1812-1879) Anna Popławska Janina Wieczerska
Ilustracje:Antoni Boratyński (1930-2015) Michał Elwiro Andriolli (1836-1893) Michał Bylina (1904-1982) Aleksandra Dybczak Marek Marchwicki Marek Szyszko Lucjan Ławnicki
Posłowie:Wincenty Danek (1812-1879) Mieczysław Inglot Stanisław Trawkowski
Wstęp:Józef Bachórz
Adaptacja:Władysław Bodnicki
Przedmowa:Marianna Bocian (1942-2003)
Wydawcy:Wydaw. Greg (2003-2016) Wydawnictwo Zielona Sowa (2003-2009) Orkla Press Polska (2005) Polskapresse (2005) Wydawnictwo NODN Sophia (2003) Prószyński i Spółka (1998) Wydawnictwo Dolnośląskie (1998) PWW (1998) Siedmioróg (1996-1998) Świat Książki (1996) Astrum (1993) Elipsa (1993) Dom Książki (1991) Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1084-1989) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1971) Centralna Poradnia Amatorskiego Ruchu Artystycznego (1959) Czytelnik (1951) Wydaw. M. Arcta (1928) Nobel Publishing Beskidzka Oficyna Wydawnicza Składnica Księgarska
Serie wydawnicze:Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteka Klasyki Kolorowy Świat Lektur Lektura z opracowaniem/"Greg" Lektury Wszech Czasów Złoty Liść Arcydzieła Literatury Polskiej Arcydzieła Literatury Polskiej - Zielona Sowa Klasyka Polska Klasyka Polska - Prószyński i S-ka Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektura z Opracowaniem Lektury Wszech Czasów - Orkla Press Polska Lektury Wszech Czasów - Polskapresse Seria Historyczna Seria Historyczna - Astrum
ISBN:83-205-3077-6 83-60322-10-4 83-7023-687-1 83-7032-118-6 83-7129-259-7 83-7180-990-5 83-7236-108-8 83-7327-545-2 83-7389-289-3 83-85152-35-0 83-85155-02-3 83-85242-85-6 83-86685-89-1 83-87571-39-3 83-88435-35-3 83-88714-17-1 83-89956-11-X 83-918613-1-7 978-83-7327-204-0 978-83-7435-627-5 978-83-7435-843-9 978-83-7623-042-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 56 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo