Ocena, rankingowanie i selekcja technologii

Autorzy:
Krzysztof Klincewicz
Arkadiusz Manikowski
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2013)
IBUK Libra (2013)
Uniwersytet Warszawski - Wydział Zarządzania - Wydawnictwo Naukowe
ISBN:
978-83-63962-41-8, 978-83-63962-42-5
Autotagi:
druk
książki

Autorzy prezentują w książce model O-R-S - zintegrowanego procesu oceny (O), rankingowania (R) i selekcji (S) technologii. Będzie on przydatny dla podmiotów sektora B+R, które wprowadzają na rynek nowe rozwiązania techniczne albo planują ich zakup i wdrożenie. Zestaw 184 szczegółowych kryteriów oceny, podzielonych na 12 grup tematycznych oraz propozycja zmatematyzowanego algorytmu przeprowadzania tej oceny mogą przydać się również instytucjom rozpatrującym wnioski o dofinansowanie projektów B+R lub podejmującym decyzje o inwestycjach na rynku technologicznym. Autorzy oferują przegląd stosowanych w innych krajach podejść do oceny technologii, wykorzystywanych kryteriów oraz metod ilościowych, omawiając możliwości oraz ograniczenia ich zastosowania. Autorski O-R-S może być wykorzystany w czterech scenariuszach: podejmowania decyzji o nowych kierunkach badań, oceny rezultatów trwających prac badawczo-rozwojowych, analizy technologii przygotowywanych do komercjalizacji oraz wyboru przez organizację technologii do wdrożenia wewnętrznego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo