Znak Archimedesa

Autor:
Janusz Bochenek
Wydawcy:
Wydawnictwo Telbit (2010)
IBUK Libra (2010)
ISBN:
978-83-60848-95-1, 978-83-62252-99-2
978-83-60948-95-1
Autotagi:
druk
epika
książki
4.0

Archim jest uzdolnionym matematycznie nastolatkiem, którego usypia smutna codzienność, naznaczona poważną chorobą ojca. Szukając zapomnienia w grach komputerowych i jałowych spotkaniach z kolegami, podświadomie czeka na jakiś znak, który odmieni jego życie. Pewnego dnia znajduje fragment listu, który budzi w nim pasję tropiciela. Okazuje się, że to tylko wstęp do pasma fascynujących logicznych zagadek. Wbrew trudnościom Archim podejmuje wyzwanie, w poszukiwaniu rozwiązania gotów nawet wybrać się w samotną podróż do Włoch. Czego dotyczy zapisana szyfrem wiadomość? Kto ją zostawił i dlaczego to właśnie Archim ma ją odczytać? Czy upór w dążeniu do celu się opłaci?... '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo