Jak kura zrobiła umywalkę

Inne tytuły:
piszę i liczę
Autor:
Joanna Krzyżanek
Ilustracje:
Zenon Wiewiurka
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2013-2016)
Wydane w seriach:
Kura Adela
Bardzo Duże Litery
Uczę się Czytać
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Drogi Czytelniku, Droga Czytelniczko! Czy wiesz, kto potrafi zrobić m z ogona? Czyje wąsy zamieniły się w w? Z czego można ułożyć u? W najnowszej książce z serii KURA ADELA znajdziecie odpowiedzi na powyższe pytania. Dowiecie się także, kto chciał się kąpać z Adelą, dlaczego makaron łamał się, zamiast zwijać i kto chciał uczyć kurę ułamków. To książka dla dzieci, które rozpoczynają przygodę z czytaniem, oraz dla dorosłych, którzy chcą zaprosić dzieci do krainy liter.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:piszę i liczę
Autor:Joanna Krzyżanek
Ilustracje:Zenon Wiewiurka
Wydawca:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2013-2016)
Serie wydawnicze:Kura Adela Bardzo Duże Litery Uczę się Czytać
ISBN:978-83-7167-886-8 978-83-7167-917-9 978-83-7167-925-4 978-83-7167-949-0 9788371670179 83-7167-917-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo