Eragon

Reżyseria:
Stefen Fangmeier
Dubbing:
Maciej Zakościelny
Tadeusz Huk
Marcin Troński
Zdjęcia:
Hugh Johnson
Kompozytor:
Patrick Doyle
Scenariusz:
Peter Buchman
Christopher Paolini
Wydawcy:
Imperial CinePix (2007)
Edipresse Polska
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
5.0

Przygotuj się na bajeczną, rozpalającą wyobraźnię przygodę w świecie mitów i magii. Film powstał na podstawie pierwszej części trylogii Dziedzictwo autorstwa Christophera Paoliniego. Zgodnie z mitem to Smoczy Jeźdźcy przynieśli pokój i dobrobyt do krainy Alagaesia. Smoki ofiarowały swoim jeźdźcom magiczną siłę, a nawet nieśmiertelność. Teraz jednak królestwo spowite jest mrokiem tyranii. Dopiero gdy Eragon (Ed Speleers) znajduje tajemnicze, iskrzące światłem szafirowe jajo, z którego wykluwa się Saphira, era Smoczych Jeźdźców powraca. Poznawszy swoje przeznaczenie Smoczego Jeźdźca, Eragon pragnie przywrócić złoty wiek sprawiedliwości, z której kiedyś znany był jego kraj - o ile uda mu się uniknąć knowań króla Galbatorixa (John Malkovich). Rzucony w świat magii i mocy Eragon staje się prawdziwym bohaterem i statnią nadzieją ludu Alagaesii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo