Geografia

Autorzy:
Roman Domachowski
Dorota Makowska ...
Wyd. w latach:
1992 - 2010
Wydane w seriach:
Vademecum Maturzysty
Nowa Matura
Program Szkoły Średniej
Przedmaturalne Repetytorium
Autotagi:
druk
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Publikacja skierowana jest do wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych, a przede wszystkim tych, którzy zamierzają zdawać maturę z geografii. Zbiór zadań obejmuje pełny zakres geografii na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. Ich różnorodność pozwala utrwalić i pogłębić wiedzę oraz zdobyć umiejętność czytania i interpretowania map, a także ćwiczenia ze wszystkich działów geografii fizycznej oraz społeczno-ekonomicznej. Walorem zeszytu jest dołączona część kolorowa, składająca się z fragmentów map topograficznych i turystycznych, planów oraz przekrojów geologicznych i instrukcji do wykonania niektórych zadań. Materiały dodatkowe, czyli odpowiedzi do zadań i standardy wymagań egzaminacyjnych przypisanych do każdego zadania, są zamieszczone na płycie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praca zbiorowa. Vademecum Maturzysty - Oświata liceum ogólnokształcące Geografia 6 zadania maturalne gimnazjum [klasa] 2 dla kandydatów na wyższe uczelnie Vademecum matyrzysty, nowe opracowanie podręcznik dla kl. szóstej szkoły podstawowej liceum Ameryka, Afryka, Australia i Oceania poradnik dla nauczyciela i program nauczania w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum zeszyt ćwiczeń do podręcznika Polska i jej sąsiedzi praca zbiorowa.Cz. 1 Ameryka, Afryka, Australia i Antarktyda Ziemia i ludzie zeszyt pracy ucznia krajobrazy ziemi kształcenie w zakresie podstawowym podręcznik dla szkoły średniej klasa V Ziemia we wszechświecie zadania geograficzne Geografia społeczno-ekonomiczna zadania na mapach konturowych i topograficznych podręcznik nowe opracowanie
Autorzy:Roman Domachowski Dorota Makowska Grażyna Młynarczyk Jan Mordawski Maria M. Wilczyńska-Wołoszyn Ewa Pelle Makos-makarska Elżbieta Jerzy Makowski Grażyna Wnuk Zofia Wojtkowicz
Ilustracje:Beata Byer
Opracowanie:Beata Byer
oraz:Dorota Makowska
Wydawcy:SOP Oświatowiec (2010) Wydawnictwo Oświata (1993-2010) Wydawnictwo Szkolne PWN (2009) Wydawnictwo Demart (2001-2009) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1995-2007) Wydaw. Oświata (1993-2005) Żak - Wydaw. Edukacyjne Zofii Dobkowskiej (1998-1999) Wydawnictwo M. Rożak (1997-1999) Wydaw. Koris (1992)
Serie wydawnicze:Vademecum Maturzysty Nowa Matura Program Szkoły Średniej Przedmaturalne Repetytorium
ISBN:83-02-04704-X 83-02-05480-1 83-02-08375-5 83-85394-17-6 83-85394-26-5 83-85394-36-2 83-85394-46-X 83-85394-73-7 83-85394-97-4 83-86608-22-6 83-86608-91-9 83-86961-11-2 83-86961-24-4 83-87137-27-8 83-89239-32-9 83-89609-04-5 978-83-02-09098-1 978-83-262-0299-5 978-83-7443-097-5 978-83-7446-388-1 978-83-89609-12-0 8389609-45 83-85394-7 83-85394-36 83-02-065551-X 83-83-85394-46-X
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki skrypty szkoły podstawowe szkoły średnie szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 103 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo