Diabeł ubiera się u Prady

Tytuł oryginalny:
Devil wears Prada
Autor:
Lauren Weisberger ...
Tłumacz:
Hanna Szajowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2004-2014)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2005)
Zakład Nagrań i Wydawnictw PZN
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.9 (14 głosów)

Debiut literacki, który podbił świat! Żywa, inteligentna i dowcipna narracja natychmiast wciąga czyteknika w świat, gdzie chodzi się wyłącznie na wysokich obcasach! Andrea Sachs, dziewczyna z małego miasteczka, poszukuje w Nowym Jorku pracy w branży dziennikarskiej. Nieoczekiwanie zdobywa posadę asystenki u Mirandy Priestly, wpływowej redaktor naczelnej miesięcznika "Runway", jednego z najbardziej prestiżowych pism zajmujących się modą. Szybko przekonuje się, że Miranda to klasyczny szef "z piekła rodem". Swoich pracowników traktuje jak służących, wymaga całkowitej dyspozycyjności, nie uznaje sprzeciwu. Presja, by być pięknym i szczupłym, nosić stroje od Prady, Versace'a i Armaniego, wyglądać jak zawodowa modelka, jest ogromna, brakuje natomiast zwykłej życzliwości. Za nieodpowiednie szpilki można wylecieć z pracy. Andrea żyje w straszliwym stresie, wiedząc, że jeśli przetrwa rok, zostanie zaprotegowana do pracy w dowolnie wybranej gazecie...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka dla nastolatków, zbyt długie opisy garderoby kto co nosi. Nuda. Film był o 100 razy lepszy
  • Do książki podchodziłam dwa razy. Po świetnym filmie, postanowiłam przeczytać książkę, na podstawie której ten powstał. Z reguły - książki są dużo lepsze. W tym przypadku niestety było inaczej. Świetny motyw przewodni - diabeł w skórze szefowej Mirandy, która nie liczy się z ludźmi, wymaga niemożliwego, a przy tym tak wiele od niej zależy. Andrea, która marzy o karierze dziennikarki, poddaje się zasadom Mirandy i zmienia się... Szkoda tylko, że ta historia została tak kiepsko opisana. W końcu, po drugim podejściu, udało mi się zmęczyć książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Lauren Weisberger Lauren Weiserger Katarzyna Maternowska
Tłumacz:Hanna Szajowska
Redakcja:Masza Bauman
Lektor:Masza Bogucka-Bauman
Wydawcy:Wydawnictwo Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2004-2014) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2005) Zakład Nagrań i Wydawnictw PZN
Serie wydawnicze:Pi Pi - Albatros Literka Seria Literka Seria Pi Cykl Prada
ISBN:83-7359-119-2 83-7359-414-0 978-83-7359-488-3 978-83-7359-743-3 978-83-7659-020-2 978-83-7659-258-9 978-83-7659-657-0 978-83-7885-701-3 978-83-7885-809-6 83-7356-488-4 83-7359-110-2 83-7359-448-4 83-7359-488-3 978-83-7359-119-2 978-83-7359-258-9 978-83-7659-488-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czasopisma dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 125 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo