Klasa pani Czajki

Autor:
Małgorzata Karolina Piekarska
Lektorzy:
Patrycja Zybert
Paulina Zybert
Wydawcy:
Biblioteka Akustyczna (2008)
Nowy Świat (2008)
Wydane w seriach:
Kolekcja dla Młodzieży
ISBN:
978-83-7386-284-5, 978-83-7386-286-9
978-83-921149-5-6
Autotagi:
audiobooki
CD

Klasa Pani Czajki to osadzona we współczesnych realiach opowieść o paczce gimnazjalistów zmagających się ze szkolną codziennością i problemami okresu dorastania. Trzy lata z życia młodzieży to historie młodzieńczych przyjaźni, rodzących się pasji i szkolnych miłości. Pisana współczesnym stylem, ale z tradycyjnym przesłaniem, przypomina najlepsze książki dla młodzieży starej pisarskiej szkoły Niziurskiego czy Bahdaja, w nienachalny sposób i z dużą dawką humoru przekazującej nieprzemijające wartości, takie jak przyjaźń czy honor. Pierwsze wydanie powieści w wersji drukowanej rozeszło się w nakładzie ponad 30 tysięcy egzemplarzy i znalazło się na liście bestsellerów „Wprost” jako jedyna pozycją dla młodzieży polskiego autora. Książka w wielu szkołach omawiana jest jako lektura uzupełniająca. Wokół strony internetowej autorki (www.piekarska.net) zawiązał się jej fanklub, z ponad 200 tys. odwiedzin miesięcznie. W wielu bibliotekach dla młodzieży książka jest najchętniej wypożyczaną powieścią. Przez nauczycieli oceniania jest jako pozycja, która ma szansę wzbudzić miłość do książek nawet u największych książkowych malkontentów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo