Stalingrad

Scenariusz:
Ilya Tilkin
Sergey Snezhkin
Zdjęcia:
Maksim Osadchiy-Korytkovskiy
Reżyseria:
Fedor Bondarchuk
Fiodor Bondarczuk
Kompozytor:
Angelo Badalamenti
Wydawcy:
Imperial CinePix (2014)
Sony Pictures Home Entertainment (2013)
Autotagi:
dramat
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...
2.0

Film na płycie DVD. Rok 1942, Stalingrad. Armia radziecka planuje kontrofensywę na bataliony niemieckie okupujące brzeg Wołgi. Natarcie zostaje przerwane. Jedynie grupie wywiadowców pod dowództwem kapitana Gromowa udaje się przedostać na drugi brzeg rzeki i zdobyć przyczółek w jednym z domów. Dostają oni rozkaz utrzymać go za wszelką cenę. Oprócz kilku żołnierzy radzieckich, którzy cudem przeżyli ofensywę, grupa znajduje w domu ostatnią jego mieszkankę - 19-letnią Katię. Rozkaz, aby odbić dom zajęty przez przeciwnika, otrzymuje niemiecki oficer Kahn. Na tle jednej z najkrwawszych bitew w historii ludzkości rozgrywa się opowieść o miłości i dramatyczny konflikt charakterów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Scenariusz:Ilya Tilkin Sergey Snezhkin
Aktorzy:Mariya Smolnikova Yanina Studilina Petr Fedorov Pyotr Fyodorov Thomas Kretschmann Sergey Bondarchuk Dmitriy Lysenkov Andrey Smolyakov Aleksey Barabash Oleg Volku Heiner Lauterbach
Zdjęcia:Maksim Osadchiy-Korytkovskiy
Reżyseria:Fedor Bondarchuk Fiodor Bondarczuk
Kompozytor:Angelo Badalamenti
Wydawcy:Imperial CinePix (2014) Sony Pictures Home Entertainment (2013)
Autotagi:Blu-ray dokumenty elektroniczne dramat DVD filmy filmy i seriale film i wideo literatura literatura piękna nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo