Przygotowanie pracy dyplomowej z pedagogiki

Inne tytuły:
jak napisać dobrą pracę?
rozwiązania praktyczne, narzędzia badawcze
Autor:
Stanisław Korczyński
Wydawca:
Difin (2013)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-7930-014-3
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe

Rozdział 1 : Jak napisać dobrą pracę dyplomową?; 1.1. Struktura pracy dyplomowej 1.2. Zawartość treści Zowa teoretycznego wprowadzenia do problematyki pracy i sposób sporządzania przypisów; 1.3. Wybór tematu pracy, określenie przedmiotu i celu badań; 1.4. Problemy badawcze i hipotezy pracy; 1.5. Zmienne i wskaźniki; 1.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze; 1.6.1. Wybór metody badań; 1.6.2. Techniki i narzędzia badawcze; 1.7. Organizacja i przebieg badań; 1.8. Charakterystyka badanych; 1.9. Zestawienie tabelaryczne wyników badań; 1.10. Analiza wyników badań; 1.11. Podsumowanie wyników badań i wnioski końcowe; 1.12. Zapis bibliograficzny; 1.13. Wymagania edytorskie; 1.14. Propozycja konstrukcji rozdziału metodologicznego; 1.15. Błędy w pisaniu prac; Rozdział 2 : Diagnozowanie funkcjonowania ucznia i nauczyciela; 2.1. Uczniowska ocena różnych sytuacji edukacyjnych; 2.2. Lęk szkolny; 2.3. Poziom reaktywności; 2.4. Przemoc i mobbing w szkole; 2.5. Wartości w życiu młodzieży; 2.6. Poziom szkolnej motywacji do nauki; 2.7. Motywacja szkolnego uczenia się (dlaczego się uczysz?); 2.8. Sytuacje trudne w życiu młodzieży; 2.9. Wsparcie społeczne; 2.10. Stres szkolny; 2.11. Czy masz skłonność do agresji?; 2.12. Konflikty w życiu młodzieży; 2.13. Czy jesteś konfliktowy?; 2.14. Samoocena; 2.15. Czy jesteś nieśmiały?; 2.16. Postawa młodzieży wobec środków uzależniających; 2.17. Funkcjonowanie poznawcze i społeczno-emocjonalne ucznia; 2.18. Ocena poziomu rozwoju i zachowywania się dziecka w wieku przedszkolnym; 2.19. Dominujący typ temperamentu; 2.20. Aspiracje i plany życiowe gimnazjalistów; 2.21. Przykładowe skale ocen do analizy studium przypadku; 2.22. Spostrzeganie ról rodzicielskich przez dzieci; 2.23. Rzeczywisty, lubiany i postulowany obraz kolegi/koleżanki; 2.24. Skala poczucia osamotnienia (UCLA); 2.25. Subiektywna ocena pracy pedagogicznej; 2.26. Inwentarz wypalenia się nauczycieli; 2.27. Praca zawodowa źródłem zaspokajania potrzeb nauczycieli; 2.28. Satysfakcja zawodowa nauczycieli; Rozdział 3 : Narzędzia do diagnozowania funkcjonowania człowieka dorosłego; 3.1. Problemy psychospołeczne współczesnej rodziny; 3.2. Satysfakcja z pracy zawodowej; 3.3. Jak oceniasz swoje życie?; 3.4. Wieloaspektowy wymiar jakości życia; 3.5. Jakość życia materialnego i społecznego; 3.6. Jakość życia zawodowego; 3.7. Stres zawodowy; 3.8. Stres w życiu pracujących zawodowo kobiet; 3.9. Wypalenie zawodowe i sposoby jego przezwyciężania; 3.10. Jak postrzegasz siebie i swoją organizację?; 3.11. Moja organizacja; 3.12. Jaką wolisz pracę? Jaka jest praca, którą wykonujesz?; 3.13. Postawa pracowników wobec pracy – dlaczego pracujesz?; 3.14. Motywacja działania; 3.15. Organizacja jako system motywacyjny; 3.16. Konflikty interpersonalne w środowisku pracy; 3.17. Społeczna percepcja rozwoju zawodowego kobiet; 3.18. Moja sytuacja rodzinna i zawodowa; 3.19. Zazdrość w życiu ludzi; 3.20. Konflikty małżeńskie; 3.21. Rola ojca w wychowaniu dziecka; 3.22. Skala udziału ojca w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym i w jego wychowaniu; 3.23. Jedynactwo z perspektywy dorosłych jedynaków; 3.24. Czy masz trudności w komunikowaniu się?; 3.25. Poziom empatii; 3.26. Twoja inteligencja emocjonalna; 3.27. Adaptacja emigrantów z Polski do nowego środowiska; 3.28. Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; 3.29. System wartości i plany życiowe osadzonych w zakładzie karnym; 3.30. Postawa społeczeństwa wobec osób karanych; 3.31. Sytuacje trudne w życiu osadzonych; 3.32. Bezrobocie i jego skutki; 3.33. Funkcjonowanie pracownika po utracie pracy.[K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo