Dlaczego mleko jest białe?:

historyjki dla ciekawskich dzieci

Tytuł oryginalny:
Warum wächst Schokolade nicht auf Bäumen?
Autor:
Susanne Orosz
Lektor:
Anna Rusiecka ...
Tłumaczenie:
Mirosława Sobolewska
Mirosława Umińska-Sobolewska
Wyd. w latach:
2013 - 2019
Wydane w seriach:
Audiobook
Historyjki dla Ciekawskich Dzieci (Prószyński)
ISBN:
978-83-7839-755-7, 978-83-8097-859-1
978-83-8352-265-4, 78397557
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
epika
Więcej informacji...

Dlaczego ziemniaki rosną pod ziemią? Skąd się wzięły pomidory? Jak zrobić w domu pyszny makaron i biały ser? Co to jest miód? I co ma wspólnego lukier z aniołkami? Dlaczego mleko jest białe? Dlaczego można jeść pokrzywę? Na te i wiele innych pytań dotyczących podstawowych produktów spożywczych małe i duże łasuchy znajdą odpowiedzi w tej książce. Zabawne historyjki wyjaśniają, skąd biorą się produkty spożywcze, oraz są inspiracją do pierwszych samodzielnych prób w kuchni. Znakomita i inspirująca zabawa dla dzieci i dorosłych. Susanne Orosz (ur. 1962) zajmuje się pisaniem książek dla dzieci i scenariuszy telewizyjnych. Mieszka w Hamburgu, uwielbia przygody i posiada czarny pas w aikido. Yayo Kawamura urodziła się w Heilbronnie, a dzieciństwo spędziła w Tokio. Od 1989 roku mieszka z mężem, córką i synem w Berlinie. Studiowała projektowanie i grafikę, a od 2001 roku pracuje jako ilustratorka i grafik w różnych czasopismach oraz wydawnictwach, ilustrując książki dla dzieci i młodzieży.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Susanne Orosz
Lektorzy:Anna Rusiecka Mirosława Umińska-Sobolewska
Tłumaczenie:Mirosława Sobolewska Mirosława Umińska-Sobolewska
Ilustracje:Yayo Kawamura
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (2015-2019) Prószyński Media (2013-2017) we współpr. z Biblioteka Akustyczna (2013-2017) NASBI (2015) ebookpoint BIBLIO (2015) Prószyńska Media (2014)
Serie wydawnicze:Audiobook Historyjki dla Ciekawskich Dzieci (Prószyński)
ISBN:978-83-7839-755-7 978-83-8097-859-1 978-83-8352-265-4 78397557
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czasopisma dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania proza roczniki zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 79 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo