Za minutę pierwsza miłość

Autor:
Hanna Ożogowska (1904-1995) ...
Ilustracje:
Gwidon Miklaszewski (1912-1999) ...
Wyd. w latach:
1972 - 2019
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Dalsze przygody bohaterów „Głowy na tranzystorach”, tym razem oprócz Marcina i Kostka ważnymi postaciami stają się dwie z ich klasowych koleżanek. Zgodnie z tytułem, wszyscy są o krok od pierwszego zakochania, zachowują się w sposób wybuchowy i czasami niezrozumiały dla samych siebie, co autorka opisuje z dużą dozą ciepła i wiarygodności psychologicznej. Choć dla dzisiejszej młodzieży zapewne perypetie czternastolatków, dla których wielkim przeżyciem jest wzięcie koleżanki za rękę, będą czymś rodem z księżyca. W powieści zresztą występuje więcej niezrozumiałych już dziś wydarzeń, na przykład szkolna afera o długie włosy u chłopców (długie – czytaj: sięgające aż poniżej uszu) czy popisywanie się przez jednego z bohaterów… męskim parasolem. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Hanna Ożogowska (1904-1995) Gwidon Miklaszewski (1912-1999) Katarzyna Sadowska Hannaa Ożogowska
Ilustracje:Gwidon Miklaszewski (1912-1999) Katarzyna Sadowska Andrzej Pągowski Katarzyna Zalewska-Sadowska
Redakcja:Zofia Gładyszewska
oraz:Gwidon Miklaszewski (1912-1999)
Wydawcy:Wydawnictwo Książkowe IBiS Aleksander Nawrocki (1976-2019) Wydawnictwo Akapit Press (1990-2011) Zakład Nagrań i Wydaw. Związku Niewidomych (1995) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1972-1992) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1990-1991) Spółdzielnia Wydawnicza Anagram (1990-1991) Młodz. Ag. Wydaw (1990) Masza Księgarnia (1983) Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa-Książka-Ruch (1976) Books
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Akapit Press Kolekcja Jubileuszowa Klub Siedmiu Przygód Na Każdą Pogodę Na Każdą Pogodę. Humor, Szkoła
ISBN:83-10-08349-1 83-10-09004-8 83-203-2847-0 83-86129-17-4 83-86129-26-3 83-86129-69-7 83-87463-33-7 978-83-60773-31-4 978-83-7738-202-8 978-83-7738-715-3 8387453337 83-86129-7 83-10-09884-8 83-10-09994-8 83-86129-26-X 987-83-60773-31-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 284 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo