Stalingrad

Reżyseria:
Joseph Vilsmaier (1939-2020)
Aktorzy:
Thomas Kretschmann
Dominique Horwitz
Jochen Nickel ...
Zdjęcia:
Rolf Greim ...
Kompozytor:
Norbert Jürgen Schneider ...
Scenariusz:
Johannes Heide
Johannes Heine
Jürgen Büscher ...
Produkcja:
Hanno Huth
Günter Rohrbach
Bob Arnold
Instytucje sprawcze:
Royal Film
Perathon Film-und Fernsehproduktions ...
Montaż:
Hannes Nikel (1931-2001)
Wyd. w latach:
1993 - 2015
Wydane w seriach:
Kinoteka Dziennika
Oblicza Wojny
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Schyłek lata 1942r. Żołnierze batalionu szturmowego Wermachtu Fritz Reiser i Manfred Rohleder odpoczywają na Riwierze Włoskiej po trudach kampani zbrojnej w Afryce. Urlop nie trwa jednak długo i batalion zostaje przerzucony na front wschodni. Porucznik Hans von Witzland informuje żołnierzy, że walczyć będą o zdobycie Stalingradu. Większość obawia się rosyjskiej zimy, ale hitlerowska propaganda twierdzi, że opór obrońców miasta złamanie zostanie w kilka dni. Pierwszy szturm na Stalingrad okazuje się niezwykle krwawym przedsięwzięciem. W przepełnionym lazarecie Reiser i Rohleder wymuszają na poruczniku Witzlandzie opatrzenia w pierwszej kolejności ciężko rannego kolegi. Za to wykroczenie kapitan Haler przenosi ich do karnego batalionu. Nastaje zima. Żołnierze 6-tej Armii gen Friedricha von Paulusa bezskutecznie usiłują przełamać obronę Stalingradu. Por. Hans von Witzland spostrzega, że zdobycie miasta nie jest żadną militarną i startegiczną koniecznością, lecz czysto prestiżowym politycznym przedsięwzięciem. Świadomość ta całkowicie zmienia młodego porucznika. Z zimnego tresera żołnierzy staje się ich towarzyszem niedoli. Reiser i Rohleder zostają zrehabilitowani i wracają do działań frontowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Joseph Vilsmaier (1939-2020)
Aktorzy:Thomas Kretschmann Dominique Horwitz Jochen Nickel Sebastian Rudolph Dana Vávrová
Zdjęcia:Rolf Greim Peter von Haller Klaus Moderegger
Kompozytorzy:Norbert Jürgen Schneider Enjott Schneider
Scenariusz:Johannes Heide Johannes Heine Jürgen Büscher Christoph Fromm
Produkcja:Hanno Huth Günter Rohrbach Bob Arnold
Instytucje sprawcze:Royal Film Perathon Film-und Fernsehproduktions B. A. Produktions
Montaż:Hannes Nikel (1931-2001)
Wydawcy:Gutek Film (2015) Kino Świat International (1993-2007) International Data Group Poland (2003) Axel Springer Polska Broadview Dziennik Polska Europa Świat
Serie wydawnicze:Kinoteka Dziennika Oblicza Wojny
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo