Język polski:

zagadnienia maturalne

Inne tytuły:
[poziom podstawowy i rozszerzony]
Matura
Autorzy:
Ewa Helbin-Czyżowska
Joanna Klimecka
Bogumiła. Michalska
Wydawca:
Wydawnictwo Szkolne Omega (2014)
Wydane w seriach:
Matura - Omega
edycja 2015
ISBN:
978-83-7267-606-1, 978-83-7267-606-6
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
szkoły średnie

Książka przeznaczona dla uczniów przygotowujących się do pisemnego i ustnego egzaminu maturalnego z języka polskiego oraz dla nauczycieli poszukujących materiałów do ćwiczeń na lekcjach publikacja została podzielona na trzy główne częśd - część ustna egzaminu, część pisemna na poziomie podstawowym i rozszerzonym część ustna - charakterystyka arkusza egzaminacyjnego dla ucznia; przykłady zadań egzaminacyjnych z tekstem literackim, z tekstem ikonicznym i tekstem językowym część pisemna na poziomie podstawowym - charakterystyka części badającej rozumienie czytanego tekstu; dwa przykładowe testy z podpowiedziami i komentarzami adresowanymi do ucznia oraz przykładowymi odpowiedziami; przykładowa rozprawka problemowa z komentarzami i dwoma przykładowymi wypracowaniami; przykładowa interpretacja wiersza z komentarzem i dwoma przykładowymi wypracowaniami część pisemna na poziomie rozszerzonym - temat przykładowej wypowiedzi argumentacyjnej do tekstu teoretycznego z komentarzem i propozycjami rozwiązania; przykładowa analiza porównawcza wierszy z komentarzami i przykładowym rozwiązaniem przykładowy arkusz egzaminacyjny na poziomie podstawowym z wymaganiami egzaminacyjnymi, zasadami oceniania zadań i przykładowymi konspektami wypracowań Publikacja ma za zadanie pomóc w dobrym przygotowaniu się do egzaminu maturalnego. Umożliwia ona porównanie swojej wiedzy i umiejętności z wymaganiami egzaminacyjnymi oraz doskonalenie się w udzielaniu trafnych odpowiedzi poprzez analizę zadań, schematów oceniania odpowiedzi oraz zasad ich oceniania. Zadania sprawdzają wiedzę i umiejętności zawarte w nowej podstawie programowej, która stanowi bazę wymagań dla maturalnych arkuszy egzaminacyjnych od 2015 roku. (Nota wydawcy).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo