Pamiętnik Czachy

Autor:
Joanna Jagiełło
Ilustracje:
Marta Krzywicka ...
Wyd. w latach:
2014 - 2024
Wydane w seriach:
To Lubię
ISBN:
978-83-7672-277-1, 978-83-7672-723-3
978-83-7672-870-4, 978-83-8208-280-7
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Ośmioletnia Czacha wychowuje się w rodzinie, o której mama mówi, że "nie jest normalna". Że niby dwóch ojców (bo siostra Czachy ma swojego) i żadnego taty w domu to jest ewenement. Czacha uważa, że jej całe życie jest eweneme-coś-tam, bo zawsze jest coś fajnego do zrobienia, i nie może pojąć, czemu mama, siostra i pani wychowawczyni regularnie załamują nad nią ręce. A ona po prostu lubi żyć i dobrze się przy tym bawić! W swoim komicznym pamiętniku opisuje kolejne szalone akcje, w których bierze udział w domu i w szkole. O dokarmianiu wszystkich znajomych psów ze wsi schabowymi, o ekscytującym obozie harcerskim i emocjonującym wyjeździe do Grecji i o swoim wielkim marzeniu - psiaku. Ten pamiętnik gwarantuje skręt kiszek ze śmiechu i kilka dobrych patentów na nudę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jeśli szukacie lekkiej, zabawnej lektury, to koniecznie sięgnijcie po "Pamiętnik Czachy" Joanny Jagiełło. Książka aż kipi humorem. Akcja rozpoczyna się na początku czerwca. Wtedy to prawie 10 letnia Amelia Parch (pseudonim Czacha) wymusza na mamie zakup sekretnego zeszytu, w którym zaczyna opisywać swoje błyskotliwe przemyślenia na temat codzienności. Każdy dzień jest opatrzony inną nazwą: jest Dzień Korka, Dzień Ducha Biblioteki, Zakończenie Roku Szkolnego, Dzień Samodzielności, Dzień Złego Pana, etc. Więcej na blogu://frankobajanki.wordpress.com/2021/05/31/pamietnik-czachy-joanna-jagiello/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joanna Jagiełło
Ilustracje:Marta Krzywicka Joanna Jagiełło
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2014-2024) NASBI (2020) Legimi (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) IBUK Libra (2014)
Serie wydawnicze:To Lubię
ISBN:978-83-7672-277-1 978-83-7672-723-3 978-83-7672-870-4 978-83-8208-280-7
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo