Pedagogika:

podręcznik akademicki

Redakcja:
Bogusław Śliwerski
Zbigniew Kwieciński (1941-2024) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1974-2021)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2006-2010)
Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne (2006)
IBUK Libra (2003-2005)
Wydane w seriach:
PWN - Leksykon
PEDAGOGIKA ŚLIWERSKI
Autotagi:
druk
historia
książki
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
wychowanie
Więcej informacji...

Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki.W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące:Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun - to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym "wyposażeniem" duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."Z tekstu
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pedagogika. Podstawy nauki o wychowaniu Badania pedagogiczne PEDAGOGIKA t. 4. podręcznik akademicki.2 Podstawy nauk o wychowaniu podręcznik akademicki. T. 1 podstawy nauk o wychowaniu. T.1 leksykon Pedagogika : subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych Pedagogika 2 Pedagogika 1 podręcznik akademicki
Redakcja:Bogusław Śliwerski Zbigniew Kwieciński (1941-2024) Bogusław Śliwierski Mariola Chomczyńska-Rubacha
Recenzja:Kazimierz Przyszczypkowski
Autorzy:Mariola Chomczyńska-Rubacha Heinz-Hermann Krüger
oraz:Bogusław Śliwerski Zbigniew Kwieciński (1941-2024)
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1974-2021) Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2006-2010) Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne (2006) IBUK Libra (2003-2005)
Serie wydawnicze:PWN - Leksykon PEDAGOGIKA ŚLIWERSKI
ISBN:83-01-02207-8 83-01-13071-7 83-86851-17-1 978-83-01-14055-7 978-83-01-14118-9 978-83-01-14133-2 978-83-01-20715-1 978-83-7489-021-2 978-83-7489-022-9 978-83-7489-291-9 978-83-01-14118-9 978-83-01-14133-2 3-01-14118-2 83-01014133-6 83-01-14055-7 83-01-14118-9 83-01-14133-2 83-7489-012-5 83-7489-021-3 83-01-141333-6 83-83-01-14055-0 978-83-01-1411892 978-83-01-14055-0 978-83-01-14118-2 978-83-7489-022-3 987-83-01-14055-7 978-83-01-014118-9
Autotagi:bibliografie dokumenty elektroniczne druk e-booki edukacja epika historia indeksy książki literatura literatura piękna literatura stosowana pedagogika podręczniki proza publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe reprodukcje skrypty słowniki spisy szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 216 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo