Wielki turniej

Ilustracje:
Janusz Christa (1934-2008) ...
Scenariusz:
Janusz Christa (1934-2008)
Wydawcy:
Krajowa Agencja Wydawnicza (1986-2023)
Wydawnictwo Egmont Polska (2003)
Wydaw. Jupi Direct
Wydane w seriach:
Kajko i Kokosz
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
Więcej informacji...
5.0

Zbójcerze podrzucają Mirmiłowi swoją tajną broń - zmorę senną, która wywołuje w biednym kasztelanie koszmarne sny o baranach. Na pomoc zostaje wezwana ciotka Jaga, która skutecznie usuwa zmorę. Kajko i Kokosz zakopują ją w lesie, gdzie wkrótce zostaje odnaleziona przez Hegemona. I w ten sposób ma on nie-przyjemność poznać skutki działania własnej broni. Tymczasem do Mirmiłowa przybywa książęcy prezes krzepy i turniejów, żeby zaprosić Mirmiłowo i Zbójcerzy do udziału w wielkim turnieju z okazji święta barana. Turniej polega na walce specjalnie wybranych baranów. Kajko i Kokosz zostają oddelegowani z misją zdobycia barana, który zwycięży turniej dla Mirmiłowa. Na drogę otrzymują od ciotki Jagi trzy magiczne woreczki, które po wypowiedzeniu odpowiednich zaklęć pomogą bohaterom pokonać różne przeszkody. Jednak żeby zioła nabrały magicznej mocy, Kajko i Kokosz przed ich użyciem muszą zrobić trzy dobre uczynki. Pomagając trzem spotkanym ofiarom Zbójcerzy (oni również wyruszyli na poszukiwanie barana), Kajko i Kokosz wydają prawie całe pieniądze przeznaczone na zakup barana. Na szczęście od hodowcy otrzymują jednego barana w prezencie, jednak daleko mu do ideału zwycięskiego barana. Hodowca jednak twierdzi, że jeśli Kajko i Kokosz spełnią trzy skryte życzenia tego barana, to pokona on wszelkich wrogów na turnieju. Tylko czy nasi bohaterowie w porę odgadną, o czym marzy baran?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Ilustracje:Janusz Christa (1934-2008) Jan Christa
Scenariusz:Janusz Christa (1934-2008)
Wydawcy:Krajowa Agencja Wydawnicza (1986-2023) Wydawnictwo Egmont Polska (2003) Wydaw. Jupi Direct
Serie wydawnicze:Kajko i Kokosz
ISBN:83-03-00626-6 83-03-01468-4 83-237-9607-6 83-913585-1-8 83030146844
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk film i wideo ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna rysunki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo