Autyzm

Inne tytuły:
przyczyny, symptomy, terapia
od badań mózgu do praktyki psychologicznej
Autor:
Ewa Pisula
Wydawcy:
Wydawnictwo Harmonia (2010-2014)
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2012)
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (1993)
Wydane w seriach:
Cognitive Neuroscience
Cognitive Neuroscience - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:
978-83-200-4520-8, 978-83-7134-420-6
978-83-7134-728-3, 978-83-7489-385-5
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Najnowsza książka prof. Ewy Pisuli poświęcona autyzmowi zawiera dogłębną refleksję dotyczącą teoretycznych fundamentów, czyli terminologii związanej z tym zaburzeniem i jego klasyfikacji, wnikliwy komentarz do danych epidemiologicznych oraz niezwykle szczegółową analizę aktualnego stanu badań w zakresie szeroko rozumianej charakterystyki autyzmu i jego przyczyn, a także bieżącej praktyki klinicznej. Liczba badań z udziałem osób dotkniętych autyzmem może wskazywać na to, że zaburzenie to zostało dość dobrze poznane. Autorka ľ pokazując, ile już wiadomo i jak można tę wiedzę wykorzystywać w codziennej pracy terapeutycznej - uświadamia czytelnikowi, jak wiele jest jeszcze niewiadomych, zwłaszcza w dziedzinie złożonej, wieloczynnikowej etiologii zaburzenia. (olesiejuk.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:przyczyny, symptomy, terapia od badań mózgu do praktyki psychologicznej fakty, wątpliwości, opinie
Autor:Ewa Pisula
Wydawcy:Wydawnictwo Harmonia (2010-2014) Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2012) Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (1993)
Serie wydawnicze:Cognitive Neuroscience Cognitive Neuroscience - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
ISBN:978-83-200-4520-8 978-83-7134-420-6 978-83-7134-728-3 978-83-7489-385-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki publikacje naukowe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo