Najpiękniejsze kobiety z obrazów:

prawdziwe historie

Autor:
Małgorzata Czyńska
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2014)
Wydane w seriach:
Znak Horyzont
ISBN:
978-83-240-3026-2
Autotagi:
biografie
druk
książki
3.0

Były natchnieniem największych artystów. Oni zapewnili im nieśmiertelność. Obrazy jednak nie mówią o tych kobietach wszystkiego.Malowałam królów i prostytutki - mówiła Tamara Łempicka, jedna z największych polskich malarek ¬- tych, którzy są dla mnie inspiracją i powodują, że czuję wibracje.Dora Maar, spytana o obrazy ukochanego, powiedziała po śmierci artysty: Być może na ścianach w galerii byłyby warte pół miliona. Na ścianach kochanki Picassa mają dodatkową, historyczną wartość.Gdy żona Vermeera sprzedawała piekarzowi ostatnie obrazy męża, by wyżywić ósemkę swoich dzieci, od dawna już nie miała słynnych kolczyków, które widnieją między innymi na obrazie Dziewczyna z perłą.Samobójstwa z miłości, wielkie namiętności i okrutne zdrady. Rodzinne tajemnice, o których się nie mówi. Historie kobiet z obrazów są zaskakujące i do bólu prawdziwe. Ludzkie. Często pełne ciepła. Czasem tragiczne. Zawsze fascynujące.Za każdym obrazem, który podziwiamy, kryje się prawdziwe życie. Pełne pasji, erotyzmu i oddania malarstwu.Niezwykłe osobowości, femmes fatales, kobiety wyzwolone, muzy. To nie przypadek, że właśnie one pozowały do najsłynniejszych obrazów. Wszyscy znamy ich twarze. Czas poznać ich losy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pomysł genialny, nie umiałem się doczekać aż dorwę książkę i spędzę uroczy dzień, ale nic z tego nie wyszło! Rozczarowany, zawiedziony? To chyba odpowiednie słowa opisujące kompletny brak entuzjazmu z mojej strony po zakończonej lekturze. Rozdziały stanowczo za krótkie, sprawiają wrażenie napisanych po łebkach, co z kolei powoduje, że temat traci na atrakcyjności. Informacje bardziej przypominały wpisy na Wikipedii i wcale jakoś głęboko nie wnikały w temat. Może to wina moich wygórowanych oczekiwań względem tej książki, a może po prostu powinienem skorzystać z bibliografii, która zdaje się być o wiele ciekawsza. Polecam jako lekką lekturę jeśli ktoś do tej pory o tych kobietach nie słyszał albo tylko je skądś kojarzył. Zdecydowanie odradzam fanom tematu, bo mogą odczuwać dokuczliwy niedosyt.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo